torsdag 4 december 2008

Ratad, men för vad eller inte?

Se här.

Magkänslan var rätt om Hon och Barista.
Nåt stort mod fick mig att säga:
"Vill du bygga ärlighet, var ärlig."
Magkänslan du vet.
Du lurade mig i våras.
Var ärlig.
Ärlighet kom.
Tack fina du för att du vågade.
Du tog ett steg mot vänskap.
Efter mina tårar.
Innan min terapi.
Mitt förlåt kom.
Hennes fick jag be om.
Visst är jag ledsen.
Men mest lugn.
Arg på de anklagelser som var byggda på falskhet.
På att inte ha fått chansen och blivit anklagad.
"Jag hoppas vi kan hitta varandra på andra sidan det här."
Kanske det.
Att säga sånt kräver att man inte spelar med någon annans känslor.
Återkommer.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, jag säger bara Oj oj oj.

Hur orkar du med? Jag förstår inte varför du ständigt förlåter henne. Börjar det inte snart bli dags att skälla ut henne och att även du lämnar känslomässigt. Hon behandlar ju dig hur som helst.

Tina

Anonym sa...

Hej!
Har bara hunnit läsa några inlägg tillbaka här hos dig men jag säger det du själv sagt.
Lita på magkänslan, det är otäckt hur ofta den har helt rätt.

Grubblande Han sa...

Tina:

Jag tar ärligheten hon vågade visa och förlåter lögnerna mot att jag får ärlighet och tidigare öppenhet i framtiden. Detta var viktigt för vår föräldra- och vänskapsrelation. Kanske kan vänskapen räddas och separationen bli klok.

VI har behandlat varandra hur som helst under våra år tillsammans. Tragiskt men sant.

Lämna känslomässigt? Ja, jag vet. Men när Hon inte är arg utan trevlig och nästan ömsint är det väldigt svårt. Vännen Hon vill jag verkligen ha kvar resten av livet. Jag vill vilja henne väl och att Hon ska vilja mig väl. Vad som händer då vet vi inte.

Latja:
Ja, magkänslan har otäckt ofta rätt.