söndag 14 december 2008

När jag blir stor vill jag...

...njuta av det lilla och drömma om det stora

...aldrig fly från frågan vad jag vill bli när jag blir stor

...aldrig gömma mig bakom framtiden och glömma nuet

...våga njuta av att jag lärt mig både gråta och älska

...inte bli för stor, utan behålla naiva drömmar och en viss brist på mogenhet

...leva mitt liv tystare

...tänka efter före och inte gräma mig efteråt

...styra bort tankarna från ilska, förakt, hat och misstänksamhet

...prata lugnt och lyssna nyfiket

...lyssna på magkänslan

Tavlan: Piet Mondrian. "Komposition med gult, blått och rött". 1921

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi är nog många som håller med om de här tankarna och nickar igenkännande =)
Gillade nog den där om att inte bli för stor bäst.

Grubblande Han sa...

Latja:
Ja, den är nog min favorit också. Jag läste igenom efter några timmar och fick ingen lust att ändra något. Det är ett gott betyg.