söndag 21 december 2008

Frågor som vill vadå?

Jag är på Spraydate. Där jag en gång hittade Humlan som vän. Jag har bara tittat på de som besökt min profil och sedan mejlat de som verkat ha liknande intressen och prioriteringar. Ibland får jag svar. Ibland kommer någon till MSN för prat. Där har hamnat några där det faktiskt inte blev så intressanta samtal. Men tidsfördrivet har varit skönt att ha, inte minst om Hon suttit där med Barista på MSN.

På MSN har jag också pratat med Författarinnan, som jag dessutom träffade i fredags. En vänskapligt pratig dejt över fika. Om den dejten kände jag inte för att berätta för Lyckliga Hon, men berättade efter att jag bloggat om den. Hon blev sur och anklagande. Men jag har en hel del kassa minnen av hur Hon bemött mig när jag berättat om nya vänner. Minnen av respektlöshet.

På Spraydate kom plötsligt en tonträff. Ett mejl till mig. Någon där orden verkligen möts när mejlen kommer fram och tillbaka. Där vänskapliga och nyfikna ord studsar över skärmen och inte kan läsas nog många gånger. Där ord vill in i mejlen så snabbt och så intensivt att mejlen blir långa. Det är inget mer. Det är inget alls. Det är inte bråttom. Det kan vara så att ett svar plötsligt uteblir. Och det som inte ens är något kan vara inget redan imorgon.

Det jag har nu av nya vänner är min Tonträffsvän, några bloggvänner som är kul att chatta med och Författarinnan, och en helt ny träff som snabbt kom in på sex, men där vi inte pratat igen efteråt. Nåt slags chatt-one night stand?

Jag är öppen. Jag är relationell till förbannelse och njuter av mötet med nya människor. Lyckliga Hon anklagar och tror inte på mig. Hon tror jag flirtar och jagar andra. Jag förstår inte hennes drivkraft och det kommer inga svar.

Jag ska inte ha någon relation. Självklart inte. Men jag vet att många och nya vänner är en av livets poänger. Det är det jag främst gör. Jag söker människor med andra yrken, intressen och vinklar på livet.

Och att jag inte tänker titta bort om jag ser ett par ögon att drunka i. Eller en rumpa att vissla åt. Sen. Ska jag det. När jag flyttat tänker jag leva ett nytt liv. Hur det blir har jag inte en aning om.

Inga kommentarer: