fredag 26 december 2008

Är Han för Hon

Jag är Han i mig
Nu är jag åter Han för Henne
En efterlängtad känsla
ett halvår sent
Känslan av nu
av lust
av närhet
delat ansvar
insikt
Så som jag längtat efter
Så som det borde blivit i somras
Då var allt rätt för det
Inte nu
Jag är åter Han
Det finns alltid en Han
En i våras höstas nu
Är jag Han
Känns det så?
Tillfälligt på den platsen
I trygghet närhet lust
I rädslan för att åter glömmas
Varför blev jag Han så fort?
Så Nu?
Så fort så fel?
Så rätt så vackert!
Om inte...
Om inte ord som låter nytt
Ord som väller ut
Ord som vill förstå
Ord av mig som säger
Akta dig för mig
Akta för handen som väcker lust nu
Som väckte obehag för tre dagar sen
Förtroendet exploderade
Glöm inte

Om inte lärdom av sår
Av år
Av MFEO
År av längtan och fint
År av klokt och fint
År av lust och fint
Som i vi förstört
Inte redo för oss
Inte redo för oss själva
Som i hoppet om Oss
Fast redo
Utan rädsla
Som i omättlig lust och Vi
Som i tystnad och lugn
Som i lärt oss något

2 kommentarer:

Caroline sa...

Vill hon ha dig igen?!

Lyckliga Hon sa...

Ja, det vill hon!! Murar har rasat, närhet och hudlöshet har återvänt.