fredag 5 december 2008

Fragment - citat och tankar

Tavlan: En Picassoskiss av gråt.

Hon

Tror Kanske sen Andra sidan Så kär då Sårbar Sårad Borde kunna hitta Gemensamt Borde kunnat bli bra Sorgligt Inte bråttom Sex Man ska inte slarva bort människor Bara vänner Ljög Borde Inte bråttom Mig själv Men ändå Sex Ja Jag vet Sårar dig Avstånd Förstår Förlåt Jag vet Sen nån gång Förändrar inget med det Men ändå Lian Jag vet att det kan se ut som Rädd för ensamhet? Håller emot Vet Hitta mig själv Inte rätt läge Helt fel Men ändå Du Rädd Vantrivs Tassig Jag också Ändå Sex Klokare Ännu klokare Sen Inte bråttom Men ändå Sex Vänskap Nej Mer Förstår det

Han
Inret skriker.
Håll emot.
Utnyttjar.
Ensidigt.
Svaret är:
Motsägelsefullt.
Skydda dig!
Skydda dig!
Känslor.
Lev känslor.
Och drömmen.
Värmen.
Ärligheten.
Drömmen.
Ändå den där drömmen.
Och alla de andra drömmar som kan bli.
Acceptera känslor.
Den finns där.
Nu mer än innan.
Mer tryggt.
Utan hårda ord kommer det.
Direkt.
Värmen.
Självklarheten.
Välviljan.
Kärlek.
Jag vet ju.
Vilja och kunna.
Acceptera att du är ensam om den.
Vad gör du med den?
Gråter och hittar dig själv.
Gott så.
Gått så.
Gå.

2 kommentarer:

Vardagslyx... sa...

hmm...gillar den.

Grubblande Han sa...

Smickrad att min ärlighet om mina känslor gillas av någon.