onsdag 17 december 2008

Rätt tonfall

Jag satt på en buss hem från jobbet och var påloggad på MSN. En ny bloggvän dök upp på MSN och vi tävlade om att hälsa snabbt. En av de kvinnor som flamsade några kvällar innan.

Jag vet inte vad det var, men nånting i hennes sätt att skriva fick mig på så bra humör just då. Dråplig formuleringsglädje och sprilliga kommentarer. Och längtan efter att ligga sked med någon. Öppenhet och flams om vartannat.

Vi pratade inte särskilt länge. Vi pratade inte särskilt allvarligt. Vi vet nästan ingenting om varandra, förutom via bloggarna. Vänner är vi inte än. Men kul är hon, liksom hennes andra bloggkompis.

Hon gick för att byta om. Och jag satt där glad och sedd av att ha pratat med någon som hade precis rätt tonfall för mig just då. Vi önskade varandra trevlig kväll och på återseende.

Inga kommentarer: