tisdag 9 december 2008

Lite privata nu-saker

Visa vägen hade plockat en sån här intressant lista från någon. Kul.

1. Nämn något som gjorde dig glad igår.


Att få höra att jag är ett bra stöd som vän av Humlan när hon har det lite jobbigt. Och att somna bredvid Lyckliga Hon med positiv energi mellan oss.

2. Vad gjorde du kl 08 i morse?

Skrev en blogg.

3. Vad gjorde du för 15 min sedan?

Skrev ett mejl på jobbet.

4. Det sista du sa högt?

”Jag kan” eller nåt liknande.

5. Det senaste någon sa till dig?

"Kan du imorgon den tiden?"

6. Vad var det senaste du åt?

Sushi.

7. Vad var det senaste du köpte?

En portion thaimat åt Lyckliga Hon.

8. Vad är det för väder hos dig nu?

Rätt okej höstväder.

9. Tror du på kärlek vid första ögonkastet?

Ja, jag måste alltid vara öppen i stunden, annars känner jag att jag inte vågar älska. Sannolikheten att en blick ska fångas och fånga är lika stor som inte.

10. Favoritklädsel?

Jeans och tröja.

11. Favoritlåt just nu?

”Brännö serenad”, Håkan Hellström.

12. Vad ser du om du tittar till höger?

En bokhylla med alla mina bra böcker. Och några lånade av Lyckliga Hon.

13. Vad gör dig glad just nu?

Att vi ska skriva säljkontrakt på lägenheten.

14. Humör just nu?

Lugnt inuti men pirrigt inför att snart köpa lägenhet.

15. Favoritgodis?

Fazer blå choklad.

16. Kläder just nu?

Jeans och blå ribbstickad tröja och en lånad tshirt.

17. Sommarplaner?

Umgänge, och kanske en varmresa med dottern.

18. Morgon- eller nattmänniska?

Mer och mer morgonmänniska. Jag tycker ljuset tillför mer än mörkret.

19. Längtar du mest efter just nu?

Kärlek, och ett möte som överraskar mig och får mig att se något nytt.

2 kommentarer:

Fröken sa...

Sushi, bra böcker och blå fazer, fina grejer det!

Grubblande Han sa...

Det var skönt att titta på bokhyllan och bara önska sig tystnad!

Tänk vad mycket tid det kommer att finnas när jag inte har Lyckliga Hon att bråka med.