onsdag 31 december 2008

Nice, najs

Nice är ett kul ord. Underteckad har använt det som ung om "Nice ass" och "Nice tits" eller liknande. En air av brötiga tonårskomedier ligger möjligen över såna uttryck.

Sen började jag använda det igen, för några år sen när alla sa nice. Precis som cool, häftigt, läckert eller liknande kommer orden och går.

Najs dök någon gång upp som försvenskad stavning av ordet. Vissa människor använder det i skrift, kanske med en liten ironisk touch.

Jag vet inte hur många som använder ordet nice idag, det känns inte som hetaste modeordet. Jag vet inte ens vilka som är modeord för snarlika ord idag.

Om någon läsare är piggare och mer lyhörd kan ni väl skriva om vilka ord som används idag. Jag är blank som en zenmeditation.

Jag blev nominerad som Nice blog, av Visa vägen. Trevligt!

Jag önskar er alla läsare en fin, med och god mat och kloka ord, så ni får skåla in det nya året i känslan av att världen ligger öppen för er och vakna imorgon och börja göra det.

Vi ska fira med Storasyster och några vi inte känner, gömma vår vackra kärlek för både vuxna och barn, och njuta av att vi åter delar drömmen om resten av livet tillsammans. Sämre kan man ha det.

Eller, alternativt uttryckt: Najs som fan!

Gott nytt år!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar din blogg!!!

// Sabinas kamp

Anonym sa...

Nice är nice!

Jag har kommit på mig själv flera gånger att jag använder ordet Fräscht. Nåja, hellre de här orden än fett bra =)

Anonym sa...

Grymt, coolt, saker suger om de är dåliga, du äger (om du är bra) fett = bra. Hmmm....

Gott Nyt År!

Är du bakis? Du som brukar vara så duktig på att uppdatera...

:)

Grubblande Han sa...

sabina:
Tack!

Latja:
Jag tror på att gå på magkänsla och låta orden komma ur munnen. :)

emma:
Smeker används också om att besegra eller dominera någon.

Om uppdateringar. Ett rakt, enkelt svar. Ja, jag är bakis.

Anonym sa...

Haha! Det var jag också igår!

Allie Reyna sa...

Hej, jag heter "ALLIE REYNA" Jag är från USA. Jag var gift i 7 år med Ruben. Saker började bli ful och vi hade slagsmål och argument nästan varje gång. Det blev sämre vid en tidpunkt som han lämnade för skilsmässa ... Jag försökte mitt bästa för att få honom att ändra sig och stanna hos mig men all insats var meningslös. Jag bad om och försökte allt men ändå fungerade ingenting.

Genombrottet kom när någon introducerade mig till den här underbara, stora stavningskastaren som till sist hjälpt mig ut ... Jag har aldrig varit ett fan av saker som detta men bara bestämde mig för att försöka motvilligt, för att jag var desperat och lämnade inget val ... Han gjorde speciella böner och använde rötter och örter ... Inom 2 dagar kallade han mig och var ledsen för allt det emotionella trauma han hade orsakat mig, han flyttade tillbaka till huset och vi fortsätter att leva lyckligt. vilket underbart mirakel Baba Egbe gjorde för mig och min familj.

Jag har introducerat honom till många par med problem över hela världen och de har haft goda nyheter ... Jag tror starkt på att någon där ute behöver sin hjälp. För brådskande hjälp av någon typ, kontakta Baba Egbe nu via hans Email: babaegbetemple@gmail.com eller WhatsApp honom på 7 (926) 512-8701.