måndag 1 december 2008

So much younger now

Det var ju så hon sa min terapeut. "Jag tänker att det är för att du fått prata."

Just nu, här vid halvtolvsnåret ser jag yngre ut än jag gjort på hela dagen, trots att ögon snart faller ihop av matthet. För att jag pratat.

Jag var uppe tidigt och har dryftat och pratat både jobb och lägenheter och kärleksbestyr, allvarligt och ironiskt, med kollegor. Flamingo och en massa andra trevliga människor har gjort dagen enklare.

Jag hade en dragning om en viktig fråga, och det gick hur bra som helst. Såklart. Det har varit den fråga jag verkligen satt mig in i på jobbet på sistone. Jag pratade, förklarade och kände hru ögonen lättade och kroppen piggnade för varje ord. Andra uppgifter löste jag på laptopen under sittande möte. Orden pratades, jag skrev protokoll, och mitt under pratet fick någon ett diagram, en annan fick ett färdigskrivet dokument. En arbetsdag, på riktigt, på produktivt helt enkelt.

Och sen lite middagsprat med Flamingo och andra kollegor. Om katter, hundar, lägenheter, kirurger och jobbet. Ironiska separationskommentarer och nästan inget skvaller om kollegor.

Sen lite försiktig klokhet och prövande samtal med Lyckliga Hon, lägenhetsdryftande med Humlan och ett väldigt trevligt samtal med en bloggvän. Människor började bli synliga.

Därför är det inte så konstigt att jag ser yngre ut nu än innan. Jag är yngre. Och klokare.

Den kopplingen gav meningen. "I was so much older then, I'm younger than that now"

The Byrds. My back pages. En cover som utmanar originalet.



Originalet.



Välj själv vilken som är bäst.

Inga kommentarer: