söndag 14 december 2008

Gäster och vänner

En trevlig lördagkväll är bakom och den blev... annorlunda. Eftersom Frun skulle iväg på fest hos en kompis hade jag till mig och dottern bjudit hem Laptop och Fredagsmejlarn med dotter. Det blev ytterligare två personer på festen. Dotterns kompis och Frun. Jag hade sagt att Exfrun var välkommen eftersom jag såg hennes trötthet inför ännu en dag med fest. Det ligger inte för mig att köra iväg människor.

Matkassarna var överfulla, alla verkade trivas med prat och glögg och pepparkakor och mat och dricka. Mycket prat om jobb, och Laptop och Fredagsmejlarn kom bra överens.

Jag funderar på om kvällen hade varit trevligare om Frun inte varit hemma. Det hade blivit relationsprat. Det är bra eftersom mycket behöver pysa ut och eftersom jag och Fredagsmejlarn ännu bara har en spirande vänskap. Men våra erfarenheter om tillit, lögn och otrohet gör att vi har mycket oberättat om hur man lär sig lita igen. Det kommer fler chanser.

Samtidigt var det skönt att slippa prata relation. Jag är ganska trött på att ständigt prata om relationen. Hellre umgås först alla, och sedan bara jag och Frun och Laptop. Tre personer som ska flytta till nya, lite för trånga lägenheter hade mycket möblering och möbler att prata om.

I sinnet flyttar jag ännu snabbare till min nya lägenhet och äter sushi och dricker te.

2 kommentarer:

Comvidare sa...

Mmm, mysigt med vänner och mat. Jag blir aldrig less på den kombinationen.

Grubblande Han sa...

En del av mig hade hellre sluppit Lyckliga Hon och varit med människor som genuint och inte motsträvigt eller motsägelsefullt, vill mig väl.

Men när det blev som det blev, kunde jag enbart säga: Du är självklart välkommen, söta vän!