torsdag 4 december 2008

Lobbykampanj

Barn är underbara i sitt sätt att hantera separationer för att skapa egna drömmar. Jag och dottern pratar framtid och att jag och Lyckliga Hon eventuellt kan hitta varandra igen och om framtida barn för mig. Jag säger att jag har världens underbaraste dotter och inte vill ha en till.

"Jag vill ha en lillasyster. Gärna en som är runt tre år så att jag kan bära omkring på henne på ett bra sätt."

Även ställt mot att jag och mamma skulle bli ett par igen var hon lite osäker. "Jo visst, men..." Lillasyster lockar henne. Extramamma lockar henne. Uppdraget är givet till pappa.

Så om någon trevlig, snäll, kärleksfull, vacker kvinna har ett barn runt tre eller fyra, så väntar en underbar extrapappa och en extrastorasyster på henne. ;-)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Skrattar... sedärja... :o)

IA sa...

Underbara unge!!

Grubblande Han sa...

Vänta bara på hur roligt det blir när dottern börjar motarbeta mammas och pappas återförenande eller matchmaka med klasskompisars mammor. Ehurm...

Anonym sa...

Vad pinsam du är just nu!

Grubblande Han sa...

Anonym:
Ursäkta, men kan du förklara vad du tyckte var pinsamt?

Min tankebana gick från julkalendern från för några år sen där barnen höll på att matchmaka, och blev lite full i skratt.

Anonym sa...

Grubblande han

Underbart sagt av dottern.

Jag tror Anonym missade ironitecknet bakom din väldigt roliga kontaktannons. Skön självdistans!

Tina