lördag 6 december 2008

Ett nytt liv - nya människor

Humlan och jag gillar sällskapsspel båda två. Frågan kom på MSN.

I morgon kväll blir det spel. Vill du följa med?

Jag följde med hem till Pianisten och Pratet.

Det var hemmagjord glögg och jämföra två sorters pepparkakor
Det var spetsad glögg
Det var prat om lägenheter
Det var nostalgi med tonårsvarianten av TP!
Det var skratt
Det var inre sorg som försvann från mig
Det var Humlan, Pianisten och Pratet och Konstnärinnan
Det var människor och snack
Det var utan anspänt och osynligkänsla
Det var väldigt mycket jag
Det var bjuda hem till kommande lägenhet
Det var bussresa hem med Konstnärinnan
Det var prat om konst
Det var krypa ner bredvid den där vännen jag fortfarande älskar
Det var lugnt
Det var längtan
Jag var sen

Tavlan: Ernst Billgren: "Ständig förnyelse är stagnation".

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter som om du hade en bra kväll.
Precis en sån kväll som kan behövas ibland för att kunna andas, känna och få lite tro på framtiden.