tisdag 16 december 2008

Saknad som något positivt

Alltid dessa ord som inte sägs.
Att även ord som skulle kunna värma, stötta, se och stötta.
Vara ärliga.
Inte sägs.
Som skydd.
Distans.
Ingen bra grund.
Skydd är aldrig bra.

Jag skyddar.
Öppnar.
Ger.
Ångrar.
Skyddar mig efteråt.
Försöker.
Hoppas.

Jag kommer att sakna dig såklart

Jag är rädd för att säga att jag kommer att sakna dig

För att jag inte ska tro något.
För att inte riskera att såra.
Hur kan jag såras av att vara omtyckt?
Varför skulle jag tro?
Att vara Någon.
Vad håller jag på med?
Om det som är förstört.
Jag skyddas på fel sätt.

Hade det varit en annan vän hade jag ställt frågan:
Kan det vara så att du inte vågat ställa frågan om att sakna till dig själv?
Sagt: Att stänga av känslor stänger av.

Ledsna.
Men ensamma.

Vad är en ledsenhet?
Och vad är ett personlighetsdrag?

Inför framtiden:
Vara med människor som kan älska.
Tydlighet.
Ord eller handling.

Kärlek föder kärlek.
Vänskap föder vänskap.
Med känslor.
Inte med skydd.

Inga kommentarer: