tisdag 18 november 2008

Vardagsnjutning

När det stretar i livet med anklagelser och irritation är det skönt att ha små saker att njuta av. Min topp 5-lista över dagens njutningar hittills.

1) Dottern. En härlig morgonresa.

2) Känslan av att jag vet hur jag ser på Lyckliga Hon som förälder, och kan skita i vad hon hävdar

3) Att känna lugnet i att läsa Tranströmer och veta att jag verkligen vill fred med hjärtat

4) Den mentala styrkan att våga laga mina tänder utan bedövning och därmed slippa "Ööuggh"-pratet efteråt.

5) Återfå min MP3-spelare och kunna höra "Brännö serenad"

Allt sammanfattas i att dricka en kaffe latte just nu. Livet är inte så tokigt.

2 kommentarer:

Vardagslyx... sa...

Efter den sammanfattningen kan jag bara konstatera... DU ÄR GALEN! Laga tänder utan bedövning???! Jag skulle hellre...hellre... kan inte ens komma på något som vore värre!!
Iiigghhhhh!! : )

Grubblande Han sa...

Inte alls galen. Det kittlade lite vid två tillfällen! Inte mer.

Det är nästan värt ett litet vårskrik när jag tänker efter! Jag känner mig mjukismacho!