söndag 9 november 2008

Återupplevelser

Minnen av ett övergivet barn.
Minnen av att inte förstå.

Mardrömsnätter tolv år.
Bilen körde körde körde.
Råttfällor i köket.
Skuld.
De som inte ville.
De som ville men inte jag.
Jag som inte vågade.
Skoldanser.
Jag som kramar kudden på natten.
Frågor för sällan.
Svaret nej.
Övergiven utan att förstå.

Mamma.
Pappa.
Den verkliga jag en osynlig jag.
Exet som inte vågade älska.
Ensam.
Jag som kramar kudden på natten.
Lyckliga Hon som kanske inte kan.
Jag som kramar kudden på natten.
Jag som förstår mer men inte allt.
Inget.

Återupplever.
Vågar.
Men ändå.
Står.
Ligger och återupplever.
Jag som kramar kudden på natten.
Jag som kryper nära och väcker.
Jag som återupplever.
Som landar i att återuppleva.

Jag måste sluta vara bra på fel saker.

Inga kommentarer: