söndag 9 november 2008

Vill just nu äkta falskt

Öppnar mig med varje svar som vill stänger långsamt stänger fort stänger helt sitter stilla återhållen gråt alla böcker som blev fel som råkade som bara blev för mycket för många för gråtigt för argt förlåt förhastat för lite prat.

Bära packa bagage säng böcker hyllor "Nu är det" nu är det nu bär jag bort mitt delade liv men bara bara inte nu några månader tills någon har något permanent tårar kommer ibland och förvirrad dotter och tills dess händer inget händer massor händer som vill som inte kan hålla som frustrerar händer som njuter händer som borde annat.

Prata när det är lugnt bubblar ur mig ledset om vad jag känt pratar sakta lugnt men gör ledset med att säga det men det måste ut för att jag äntligen får säga det utan att få skäll få motanklagelser få den låsningen få det svar som förstört mig som tagit bort alla chanser att ge tagit bort chansen till oss.

Vill vill prata fram och tillbaka jag har gjort dumt jag också gjort dumt och inte känna skuld bara titta på varandra och bägge förstå att inget blir bättre av att fly från ansvar inget blir bättre av att veta att man sårat och försöka säga att jag är inte sån mot andra alltså är jag inte sån du var sån mot mig inget kan förnekas allt kan bara stås för inte fly.

Vem mår bra av att såra vem mår bra av att försvara sig säga så var det inte när det var så säga du måste förstå när det inre skäms för det man gjort och vem mår bra av att ha ett yttre som låtsas må bra som är arg mot den man sårat när det inre är överens med den som är ledsen ingen mår bra av att ljuga för sig själv av att såra igen av att inte bli sig själv.

Att övertyga sig själv vänner vänner säger det är begripligt det är okej stötta ljuga otrohet snokande vänner säger det är begripligt du är bra min vän du ska inte ta på dig men mitt inre hennes inre är överens med att vårt yttre och stödet är fel vi har gjort fel vi ska inte låtsas för oss själva vi ska möta det är inte klokt att stötta allt.

Prat längtar prat längtar lugna samtal med ljus och tid och blickar som är vänskap och medvetenhet och ord som sagts för sällan och ord som ännu inte sagts och ännu mer varma blickar och tårar och en lång kram och förstå och få berätta hur ledsen man varit utan all denna skuld som ska väckas utan all denna skuld som får det yttre att försvara allt trots att det inre skäms.

Längtar orden som säger tack för att du stod på dig jag vill ju inte utsätta någon annan för samma nej det är ju det jag säger du har verkligen ett problem som du flytt från som sårat mig liksom jag dig vi måste bli vuxna nu och bli starka genom att ta ansvar och säga vad vi gjort till oss själva sluta ljuga för oss för varandra.

Börja nu börja klokt börja i sked och ingen kan bråka där ingen kan bli arg i ömhet och ingen ska höja röst ingen ska anklaga ingen ska fly gå göra något som inte vill göras och egentligen borde vi för länge sen och sorgligt sorgligt med två inre som velat vara bra men haft yttre som låtsats och skapat falskt och gjort det omöjligt för det äkta att nå fram att mötas att inte bli jag bli du bli vi.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det är så svårt att läsa när du skriver så där..... :(
Tycker ju om att läsa det du skriver!

Grubblande Han sa...

Tack! Ja, det är ju mer svårtuggat när ordflödet liknar poesi. Eftersom den är skriven lite som ett öppet brev mellan mig och Lyckliga Hon, fick hon höra den uppläst av mig med huvudet på min axel.

"Fint och bra" och en liten tår i min ögonvrå.

Anonym sa...

Ja, det ÄR fint! Jag ser poesin, och jag förstår anledningen till att du skriver så. Det är känslosamt.
Det är bara jag i mitt snabba stressiga försöka titta in och läsa och ha för lite tid och vilja förstå och känna in och... ja... *ler*
Fortsätt skriva precis så som du gör!
Kram till er båda!

Grubblande Han sa...

Haha, och tack igen.

Skrivprocessen är väldigt känslostyrd. Ibland försöker jag samla tankarna och formulera något genomtänkt, och ibland kommer orden ut på annat sätt. Sen läser jag igenom efteråt och förvånas över det jag skrivit. Att bara låta orden flöda är intressant.