onsdag 5 november 2008

"att du vill sånt du inte trodde"

Humlan sa något klokt till mig igår inför separationen.

Om du är som jag får du förbereda dej på överraskningen att du vill sånt som du inte trodde du ville.

Mycket av mina tankar inför att bli ensam har handlat om att skapa ordning i mitt liv. Att lämna det destruktiva beroendet av Lyckliga Hon. Lämna grubblandet som stört så mycket av både jobbande och tagit fokus från mig själv. Jag vill inte heller lulla ut i en ostädad ungkarlslya varannan vecka med dåliga sov- och matvanor och dålig kontroll på utgifterna. Om träning och om fint i lägenheten. Jag vill absolut inte bli sittande i lägenheten de veckor jag är själv. Absolut inte lulla ut i den apati som kännetecknat mig efter tidigare separationer i livet. Aktivitet och att se på det jag gör och vara nöjd med att jag är bra för mig.

Jag försöker visualisera livet, känslan, drivkrafterna, och samtidigt låta mig överraskas.

Det är en underbar kommentar för att tänka efter. Att överraskas av att vilja sånt man inte trodde. Jag tror på Humlan. Faktiskt, jag mer än tror på henne. Jag ser fram mot det. Ser fram mot att bli något jag inte vet. Wow.

Tänk om jag börjar gilla brysselkål?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag önskar dig all lycka med att bli något du inte vet.

Kul att du har humor. Själv gillar jag inte heller brysselkål. Den smakar bara vatten.

Tina

Grubblande Han sa...

Tack. Bra uttryck om brysselkål som smakar vatten.

Framför allt finns det några maträtter jag tänker börja äta som Lyckliga Hon inte tyckt om.

Det är lite frustrerande att isär inte blir av just nu. Nåja, livet levs ändå.