torsdag 6 november 2008

Terapi: "Vad fint sagt"

Humlan sa "Det gör ont att gå i terapi", men jag känner inte igen mig. Det är snarare så att jag är så sträng mot mig själv att terapeuten peppar mig men utan att vara flat. Idag berättade jag för terapeuten om en sak jag sagt till Lyckliga Hon:

Snälla, sexiga du. Jag tycker så mycket om dig på så många sätt. Om vi inte varit på väg att separera och att jag känner att det mitt i allt sorgligt ska bli skönt att slippa dig och leva själv, så hade jag känt att "Oj vilken intressant kvinna. Henne vill jag veta mer om."

Terapeuten tänkte lite och sa:

Vad fint sagt. Det var nästan det finaste jag kan tänka mig att du kan säga till henne i det läge du befinner dig nu.

Mitt i all förvirring är det lugnt inuti. Jag har bestämt mig för att visa vad jag känner. Inte köra strategiskt spel med att underdriva känslor.

Inga kommentarer: