onsdag 15 oktober 2008

Tecken läggs till tecken

När försvinner en kärlek?

När älskar inte längre skrivs
När ordet bara blir ett svar
När rösten börjar höjas
När fler ord vill såra
När trösten inte finns
När frågorna inte ställs
När fingertoppar inte smeker
När händer inte vill massera
När obalansen växer i vem som vill vara
När feghet blir lögner utan att det säger stopp inuti
När suckar har helt andra orsaker
När saker lovas och bryts

Historiskt presens
Inga frågetecken
Det går att sätta ett år på varje
Nån gång mellan elva och nu kom tecknet
När något gradvis dog
Nån gång mellan elva och nu väcktes mer i mig
Jag visste.
Jag kan inte säga att jag inte visste.
Diagnosen ställd och fel behandling ordinerad.
Mera mera.
Se mig, rör mig, älska för helvete!
Älska!
Eller stå för att du inte älskar!
Botemedlet gjorde patienten sjukare
Men svaret kom inte

Går det att vända vägen mot fler och fler tecken när det saknas ärlighet?
Gick det?

Det blir inte lätt att lita igen

4 kommentarer:

Anonym sa...

Herrejävlar vad vackert.

Grubblande Han sa...

Tack ska du ha!

E sa...

Du skriver fantastiskt! Fast det är sorgligt så sjunger mitt hjärta för du skriver så fint. kram och tack för att du delar med dig. Jag önskar dej god fortsättning i ditt läkande.

Grubblande Han sa...

E:
Det är min glada dag idag. Jag kan ta kritik och gillar beröm. Och beröm för mitt skrivande, för de ord jag ibland hastar ut, ibland omsorgsfullt väljer och skriver om och letar efter känslan, får berömmet stor effekt.

Rusar raskt till din blogg.