torsdag 30 oktober 2008

Det gick väl ganska bra

Över en fika på ett café nära hemmet gjorde vi upp om det vi grälat så om. Fördela bohag akt 2. Utan definitioner och arg röst men med lite tårar och lite tomma blickar. Nu är det mesta av bohaget uppdelat, och bägge har fått en del som de ville och inte en del annat. Somt återstår, inte minst de dyra sakerna som dator och kamera. Men vi är överens om principerna, och bägge fick lite som de ville, och lite inte. Det blir fler akter, men nu är tragedin och dramat avklarat, så det blir väl komedi och satir eller nåt.

Sen satt vi där hemma och räknade på månadens räkningar och Lyckliga Hon såg så uppgiven ut inför flytten och av brist på pengar. Lite ord av tröst av mig som också blir pank.

Hon suckade ur sig något om att hon bara känner tjejer i hemstaden. Det syntes så väl vad som skavde henne. Men hon var för stolt för att fråga.

Jag erbjöd mig att hjälpa henne med flytten. Jag hade funderat på att stolt lämna henne åt sitt öde, men där och då bestämde jag mig för att inte vara sån, trots allt ledset. Det var som om hon inte hörde det, men när jag upprepat det två gånger till sa hon ja.

Efter en tids betänketid kom det till och med ett tyst "Tack för att du hjälper mig".

Det ska nog bli bra det här.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du fick det som du ville och att du inte gått med på sånt du ångrar. Det måste vara väldigt jobbigt att bli anklagad för att inte älska. Så hemskt det måste kännas.

Tina

KCL sa...

Jag håller med Tina.
Jag förstår dina tankar runt flytten. Man både vill o inte vill. Man tycker ju om henne fortfarande och man vill barnens bästa! Samtidigt så tänker man (jag i alla fall) varför i helv ska jag hjälpa henne!?! Låt henne lösa sina problem själv! (vad det än må vara för problem)

Grubblande Han sa...

Tack!
Ja, det är väldigt sårande att så ofta och så bittert anklagas för att inte älskar några som får mig att gråta när jag tänker på att jag kommer att sakna dom. Det vet Hon och ändå kommer den bittra definitionen ur hennes mun. Det gör ont.

kcl:
Jag tror faktiskt att stolthet dödar många vänskaper. Därför gjorde jag rätt.