måndag 13 oktober 2008

Nya ord

Ligga fred
Den korta stund på morgonen efter att klockradion ringt och vi måste gå upp som Lyckliga Hon kan krypa upp mot mig i en sked och uppskatta det för egen del. Det är tyst, fredligt och nära. Så som mina idéer om relationen ser ut, om framtiden blir av. "Mikroskopisk chans". Slut citat.

Bibliotekarieperuk*
Vi formas alla av den tid vi växer upp. När jag växte upp hade bibliotekarier påfallande ofta pagefrisyr med lugg. Jag skrev en kommentar på Katastrofala omslag och då dök ordet upp. Frisyren är så ordnad att den signalerar peruk väldigt tydligt.

(* Tillägg: Även språklärare och historielärare.)

Alla likheter med The Ramones är rena tillfälligheter. Amerikansk punk och svenska bibliotekarier var bara en ansning från varandra.

Här kan vi allmänbildas om allt som har med långt bak, kort fram att göra.

En bild på en bibliotekarieperuk:

2 kommentarer:

Caroline sa...

Tråkigt med microskopisk chans...

Grubblande Han sa...

Det enda jag kan göra är att stå för att jag är bra. Oärlighet ska inte bemötas med elakhet.