söndag 26 oktober 2008

Längtar

Första veckan med Yngstan.
Se henne sova i nya rummet, tårögd.
Jag vet att jag kommer att gråta.
Den första ensamma kvällen i fåtöljen med the och dagbok och tänt ljus.
Insvept i en filt på den balkong jag hoppas ha.
Brännvarm i ett badkar.
Den kreativa känslan när man första gången kommer till sitt nya boende.
Det oklara Hur? som alltid behöver tid.
De första ommöbleringarna som får lägenheten att förverkligas.
Mäta och leta och hitta det som passar.
Tavlor, tyger, kuddar, krukväxter.
Sucken när sista flyttlådan är uppackad.
Böckerna i ordning.
Första månadens räkningar betalda.
Det som är kvar är mina möjligheter.
Utan anpassningen och blickarna.
Inflyttningsfest med människor som aldrig träffats.
Inflyttningsfika med Hon och barnen.
Min familj.
Köpa extrasäng.
Höstkyliga joggingturer i regn.
Spinning och styrketräning.
Matlådor.
Möbelaffärer.
Promenader.
Bjuda hem Storasyster och Ibook.
Träffa Storebror och hans större familj.
Öl med Musikern, mat med Humlan, vin med Laptop, filmkväll, läsecirkel, träffa Trädgårdsdags, fiska.
Läsa böcker.
Gå på museum.
Spela musik en hel kväll utan klagomål.
Gå på bio.
Jag och Yngstan med vår vecka av möjligheter.
Få veta om jag sover åt höger eller åt vänster egentligen.

Så mycket möjligheter och så gott om tid.
Livet.

Inga kommentarer: