fredag 12 september 2008

Värme, sorg eller övertygelse?

Det är en stor klump i magen just nu. Inte längre så Lyckliga Hon är på väg att ge upp oss tillfälligt.
Hon behöver tid, vill egentligen bara lyssna på musik och skriva dagbok, och orkar ingen gemenskap.
Orkar inte.

Det är en "time out" hon vill ha.
Hon säger att Hon förstått.

Och allt händer just när jag börjar landa i mig själv.
När jag ser att jag inte vågade älska fullt ut i början av förhållandet.
När jag ser att jag levde med känslan att mannen måste älska mindre för att inte tappa kontrollen.
Just när jag, som i dikten, börjar älska med lugn och inte med otålighet.

Just då vill Hon ha time out.

Dags att vara stark nu och undvika att drabba mitt älskade Yngstabarn.
Bära mycket själv och hitta mina vänner.

Inga kommentarer: