fredag 29 maj 2009

Ny blogg

I efterhand framstår det som så självklart. Jag och Lyckliga Hon borde redan i julas lämnat de bloggar som var så otroligt kopplade till separationen. Det var ju fel att fortsätta på samma ställe. Eller vi borde gjort det så fort det började skava mellan oss i januari. Bloggar som man känner till fungerar i medgång men inte i motgång. Eller fungerar om man skriver om teman som inte är relationen.

Jag tömmer den här bloggen på relationsskrivande nu och flyttar det till en ny blogg. Skriva vill jag för att samla tankarna och få kloka kommentarer. Här kommer nog flamset och tramset och det intellektuellt högstående och musiken att hamna. Grundtanken att kunna blogga om mina känslor om jag bara skriver sådant som är väl känt av Lyckliga Hon fungerar inte. Inget jag skriver här ska behöva göra henne ledsen eller rädd. När det blir så gör det ont i mig.

Jag kommer att skapa en ny blogg där jag kan ta mitt emo-bloggande med mig och skriva om ensamheten, kraften, terapin, sexlusten och den stora stora viljan att kunna leva så att den finaste människa jag någonsin träffat får känna sig och vara så fin som både hon och jag förtjänar.

En ledtråd är att jag gör bloggen lätt att hitta.

Till alla läsare av både mig och Lyckliga Hon har jag en önskan. Var hårda mot oss om vi går ut i självömkande offermentalitet där vi gör oss till ansvarslösa offer och allt till den andres fel. Stötta oss med virtuella kramar och kloka kommentarer, men ge oss inte villkorslöst stöd i en sådan syn. Det är så lätt att skriva så, och så lätt att få kommentarer om den hopplöse partnern. Och det är inte bra.

Den som vill ha min nya bloggadress kan mejla mig på skapaennyman@gmail.com. Annars kan jag bara säga. Sök. Och du ska finna.

/Han, idag lycklig och inte grubblande

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hittade dig, men bloggen var redan borttagen?!

Anonym sa...

Hur gör man egentligen när man söker efter din nya blogg?
Jag hittar ingen sökfunkton...
Finns det någon startsida hos blogger där man kan söka?

Grubblande Han sa...

Anonym 1:
Du kan ha glömt ett ord till i namnet. Jag fick registera en ny blogg eftersom en sak blev för tydlig.

Anonym 2:
Bloggtoppen.se är bra att söka på. Att mejla mig är ännu enklare.