torsdag 21 maj 2009

Min egen ande i flaskan?

Anden i flaskan kunde ge tre önskningar. Jag skrev om min största längtan för några timmar sen. På bara tre timmar fick jag sisådär tre önskningar uppfyllda.

Jag har ätit Lyckliga Hons mat.
Jag har diskat hennes disk.
Vi har haft en glad dotter som skuttat runt oss.
Som lekt själv på sitt rum.
Lyckliga Hon har legat trygg på min axel.
Jag har legat trygg på hennes axel.
Hon har gråtit.
Jag har gråtit.
Vi har sett på varandra som ledsna.
Vi har i det känt oss sedda.
Och tröstade.

Vi ser fram emot en vanlig lugn helg.
Som det var tänkt.
Inte stort, inte svulstigt. Bara lugnt.
Som vanligt sådär.

2 kommentarer:

Andningskutym sa...

hoppsan!
Från avgrunds mörka djup till förklaringsbergets salighet på 320 ms.

Så det kan gå.

ska vi tro att man kan vara mindre snabbt uppjagad i fortsättningen??

Så j----a elak är hon inte...


Kom ihåg: Upprepa tre ggr / dag: Hon Vill Dig Väl!

Hoppas vi. Och verkar det.

Grubblande Han sa...

"Hon vill dig väl" har så ofta inte varit sant från henne. Jag vet att hon vill mig väl och jag henne. Men så ofta har vi inte. Dumt. Det.

Åtagandet att se en ledsen partner som man själv sårat måste vara ömsesidigt för att vända en kris. Att göra det själv tömmer snart all vilja. Det är den negativa spiral vi suttit i. Alltså har ingen av oss funnits, och ingen har förtjänat bättre än vi fått.

Fint, känns det nu. Som i Nu. Det får gärna fortsätta.