måndag 11 maj 2009

Dildoregn värd ett bättre öde

Jag läste ett ord idag som jag inte visste fanns.

Dildoregn*

Tanken svindlade under några hisnande ögonblick över metaforen.
Jag tänkte på regn jag minns.
Jag tänkte på dildos jag känner till.
Försökte få ihop det.
Vilken typ av dildos vissa typer av regn kan beskrivas som.
Mitt eget metaforspråk blev rätt begränsat av brist på sakkunskap.
Jag kan inte många dildosorter.
Stor. Liten.**

Men tanken slutade hisna. Det stod underklädesutkastning under. Och jag insåg att det bara var ett plumpt försök att ta hem Ibizasexism till svenska discon för tonårstjejer och försöka få dem att strippa.

Dildoregn var värd ett bättre öde. Bra ord är det.

* Hur många dildos måste kastas ut för att det ska vara värt att kallas regn?
** Wikipedia säger lite om vad en dildo är: "Innehåller den även en el-/batteridriven vibrator eller liknande, är den per definition inte en dildo utan en massagestav eller vibrator." Blir inte variationen i regnmetaforerna väldigt liten då? "Det är ett riktigt stor svart dildo-regn idag."

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hmmm... Jag skulle säga att en dildo är alla sexhjälpmedel som är utformade för att efterlikna en penis, oavsett om de har motor eller inte. Så ett dildoregn borde kunna innehålla både batteridrivna dylika och mera traditionella "handdrivna".

-Xerxes

Grubblande Han sa...

Men det säger ingenting om hur många det ska till för att FÅ kallas ett regn. En discoarrangör får ju inte hålla på med falsk marknadsföring. ;-)