måndag 25 maj 2009

Kärlek

Fint känns det nu. Lite strular, och jag ska strax berätta om Tonträff och mina känslor och Lyckliga Hons rädsla, och om att förstå och inte förstå och veta och stötta.

Men kärlek, känns nu. Strålande varma leenden, en kind som stryker mot mitt knä, händer som smeker mitt lår utanpå nya, dyra jeans, sex, inte sex, och lugn.

Kärlek. Jag har skrivit förut om vad kärlek är och hur det kan definieras. Vi lekte bägge med känslan av att se varandra som ledsna, som någon vi gjort ledsen, och som behöver kramar, nyfikenhet, kärlek. Men det kokar ner till något viktigt. En

Att fråga och inte vara rädd för svaret.

Bra. Ligger den i munnen, hjärtat, tanken.

Lite otryggt, lite rädda har varit. Lite. Men lugn har kommit, inte spä på. Lugna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Strax....var det... :)

Grubblande Han sa...

Det finns inte så mycket att berätta. Men det kommer.