söndag 22 mars 2009

Katolsk forskning?

Jag hörde en nyhet som lät som om den var på låtsas. Som en satir i en Monty Pythonsketch.

Jag tyckte den lät som att pojkar som onanerat mycket löpte större risk att få prostatacancer.

Jag måste ha hört fel.

Annars är det verkligen konservativa kristnas dröm.

Jag undrar, vad tänkte dessa läkare i sitt forskningsprojekt?

John: Shall we ask about masturbation in the questions?
Clarice: Lots of catholic medical research, has implied statistically significant masturbation effect. But I think it was about hair growth on the palms.
John: We'll try and see what happens.

It happened, om jag hörde rätt. Om jag hörde rätt har vi tonårsonanister större risk att få prostatacancer.

Hur är det med de som knullat?

Och hade jag hört rätt?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det här låter ju lite konstigt...

Om det är själva utlösningen som är farlig, då är det lika farligt att knulla.

Eller är det "vad" som ger "friktionen" som spelar roll?

Nä, det där tror jag inte ett dugg på. Haha.

Religion har orsakat mycket lidande..

Grubblande Han sa...

Artikeln gick att hitta på Aftonbladet Kropp och hälsa, och det verkar vara sex i allmänhet, men de flesta män vekrar ha onanerat mer än knullat, märkligt nog.

Anonym sa...

Men att knulla kan ju betraktas som en form av onani.... isåfall. Rent fysiskt.

Grubblande Han sa...

Enligt artikeln är allt farligt.

Och det trista är, att efteråt kan vi inte göra något åt det. Har vi haft kul, kommer straffet sen. Moahahaha.

Fredrik sa...

Så vitt jag hört (vet vore en synnerligen grandios överdrift), är det motsatsen. Fram för funktionen och ett bättre hälsostatus I say.