torsdag 19 mars 2009

Hur dansar en katt samba?

Jag och dottern hade förstakväll i lägenheten. Första kvällen min vecka är alltid speciell. Alltid utan Lyckliga Hon, alltid totalt fokus på dottern.

Vi lyssnade på Melodifestivalskiva. Pappa är populist när det gäller musik. Måns Zelmerlövs låt spelades. Och eftersom dottern älskar Let's dance sa jag att jag visste att han vann Let's dance för några år sedan.

Vi pratade och associerade till Elake Måns i Pelle Svanslös och om han skulle dansa. Julkalenderns Christer Fant-Måns och tecknade filmens Ernst Hugo-Måns blandades när dottern kröp ner på alla fyra på golvet och började pröva sig fram.

- Hur ser det ut om en katt ska dansa?

Jag önskar jag kan förmedla lite av den hjärtlighet som bubblade hur mig när dottern stod på händer och fötter, gick fram och tillbaka i köket och försökte vicka på rumpan. Sen kom:

- Och om det är samba, så skulle det se ut nåt sånt här...

Och jävlar vilket utspel, vilken fysisk charm och vilket hjärtligt skratt från pappa.

Livet är rätt underbart!

Inga kommentarer: