torsdag 12 mars 2009

Intressanta skyltar och vild fantasi

Jag var ute på stan och gjorde lite ärenden och passerade en frisersalong. Jag såg två skyltar, och uppenbarligen var jag i en kreativ fas.

Harborttagning

Pungerbjudande

Harborttagningen var förstås frisersalongens slarvigt skrivna skylt, med en så liten ring över att man lätt tänkte att nån jägare från en tecknad film erbjöd villaägarna att rensa upp i grannskapet. Eller kaninernas hämnd?

Pungerbjudandet var mer kreativ felläsning. Jag tror det var en klädaffär faktiskt, men jag fick i min vilda fantasi för mig att det var frisören som hade rabatt på selektiv hårborttagning.

Man har verkligen inte roligare än man gör sig.

Och apropå kickar med Lyckliga Hon. Att skratta så tårarna rinner är inte helt fel.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du verkar vara en kul prick.Kram Synne

Grubblande Han sa...

:)

Hans A. sa...

Pungerbjudande.
Tag två betala för en?

Det finns många skyltar numera som är omedvetet roliga.

Förr brukade jag tänka att man skulle inte skratta, det var bergis nån nyinvandrad som knappt varit på SFI. Synd om dom, snarare.

Men sen har jag träffat på folk som skriver skyltar.

Som har fått gå på ICAs eller Coops skyltningsutbildning. Snygga texter, fullständigt uppåt väggarna stavade, skrivna av vuxna tredjegenerationens svenskar med goda betyg.....

Så nu garvar jag rått. När jag orkar. I många städer är det de rättstavade skyltarna som är ovanliga.