fredag 3 april 2009

Jag är ju ingen slarver. Längre...

Jag är en slarver. Jag har fruktansvärt dålig ordning på saker och behöver skapa tydliga rutiner för att hålla ordning på saker och ting. Inte minst en sån basal sak som räkningar. Därför har jag nu är jag är själv skapat riktigt tydliga rutiner för att hålla ordning på räkningarna. Alla räkningar samlas på ett ställe, och jag samlar ihop och betalar någon av de sista dagarna i månaden. Däremellan sorterar jag bara posten till rätt hög.

När så min terapeut två gånger ringt och sagt att jag inte betalt räkningen har jag nästan blivit irriterad. Jag vet ju att jag har ordning.

Nu är problemet löst. Räkningen hade ett sånt där irriterande förfallodatum den 20:e, som gör att den betalas mer än en vecka försent en normal månad. Problemet löst, nu ska det vara den siste i månaden istället.

Jag är ju ingen slarver. Längre. (Jag letar efter ett Pettsoncitat från "Pannkakstårtan", men har inte boken här.)

Inga kommentarer: