söndag 5 april 2009

Efterlyser en tidskriftshylla, röd

Senast sedd i en vision jag fick när jag satt i soffan och vegeterade.

Jag fick en idé till den perfekta heminredningsdetaljen, men inser att den säkert inte finns. Jag såg plötsligt framför mig en tidskriftshylla i färgad grov tråd som hänger på kanten på min soffas armstöd. Tidskrifterna ska ligga vinklade uppåt på sedvanligt manér. Soffkanten är ju tyvärr exakt antal centimeter, så det är klart att en sån hylla inte finns.

Vad gör jag när jag inser att en sån hylla garanterat inte finns? Skolar om mig till inredningsdesigner och får den i produktion? Springer runt i ännu fler möbelaffärer? Blir smed och smider den själv och målar den i rätt färg?

Det är kreativt kul att ha tänkt ut en hylla som antagligen inte finns. Men det är ännu mer frustrerande att se en vision som aldrig kommer att bli av.

Det får bli en tur förbi Designtorget och fråga lite. Vem vet.

Inga kommentarer: