torsdag 15 januari 2009

Mycket

Det finns en bra tendens i livet just nu. Det är mycket lyckliga slut.

Det där Stora Stressande Projektet på jobbet som drog igång efter nyår med möten och deadlines, som kändes lite utanför kontroll. Det blev bra. Det blev uppskattande mejl när Det Första Stora Mötet väl hade hållits.

Väckningen som var så bråkig, men som blev till en glad dotter som kvittrande lämnades på skolan under bekymmersfritt och längtande prat om den nya lägenheten och längtan efter att både vara själva och få dit mamma på nätterna.

Den bråkiga inledningen av en nattning som blev en så närvarande och mysig bokläsning och lite småprat innan hon somnade snabbt.

Alla myckna flyttlådor och kassar som står överallt kommer såklart också att av någon magisk kraft bli till färdigpackade och uppackade lådor. Ska bara samla lite mer kraft.

Det blev till och med ett riktigt lyckligt slut på dagen för mig och Hon. Inte sånt man väntar sig med en sjukling bredvid i sängen.

Allt jobbigt går över snabbare, inte minst med dottern och Hon. Väldigt mycket snabbare. Stressen runt jobb och flytt och bank och allting gör att jag stressäter lite. Men eftersom jag bara stressäter goda saker blir det ju lyckligt även då...

Livet är fint mot mig och jag är fin mot livet.

2 kommentarer:

mikebike sa...

Hej! Jag har börjat läsa din och din frus bloggar. skrev till henne nyss att jag tycker de är fantastiskt vackra och känslosamma. Jag har läst lite här och där på din blogg men ska nog läsa allt. när jag orkar. fick sluta att läsa sist för jag fick en så förbannat jobbig klump i halsen. keep it up. det är så otroligt bra.

Grubblande Han sa...

Tack. Jag är en trogen läsare och skrattare åt din blogg också. Bara fortsätt med välartikulerade vardagsret. Vardagen behöver humorfyllda sanningssägare som ibland har jättefel. Bara fortsätt skriva du också.