onsdag 7 januari 2009

Ett nytt år

Återanvänd men ny.

Vad gjorde du 2008 som du aldrig gjort förut?
Sålde en lägenhet och var isär från Lyckliga Hon.

Håller du dina nyårslöften och ska du ge ett för 2008? Mitt nyårslöfte är nästan alltid att bli stabilare och att träna mer. Det första är uppfyllt. Rejält. Det andra påbörjades runt jul.

Fick någon i din närhet barn? Ja. Ett syskon.

Dog någon i din närhet? En kollega.

Vilka länder besökte du? Skottland.

Vad skulle du vilja ha 2009 som du saknade 2008?
Allmänt: Fred och en vettig framtid i frihet från israeliskt förtryck för Palestina.
Trygghet i relationen med Lyckliga Hon och andra signifikanta.

Vad var din största åstadkommelse?
Att landa tryggare i mig själv och därmed ge relationen med Lyckliga hon en andra chans.

Vad var ditt största misslyckande?
Alla dumma ord jag sagt till dottern och frun.

Vems beteende förtjänade att firas?
Alla som är i Gaza och ger humanitär hjälp.

Vems beteende gjorde dig ledsen eller arg?


Lyckliga Hon.

Var tog det mesta av dina pengar vägen?
Boende.

Vilken låt kommer alltid att påminna dig om 2008?
Lulling for lullabies, Kleerup och Titiyo.

Bästa filmer 2008?
No country for old men, Batman.

Vad önskar du att du hade gjort mer av?
Jobbat effektivt, lugnt skådat tillvaron runt mig.

Vad önskar du att du hade gjort mindre av?
Grälat i min relation.
Slösurfat på jobbet.

Favorit TV-program?
Häxan Surtant.

Vilken var den bästa boken du läste?
Tomas Böhm, Kärleksrelationen.

Vad gjorde du på din födelsedag?
Mat med familjen.

Hur skulle du beskriva din stil 2008?
Kulturjournalistskrynkligt.

Hur höll du dig ifrån att bli galen?
Terapi och vänner.

Vem saknar du?
Några gamla vänner.

Vem var den bästa nya personen du träffade?
Tonträff, även om jag ännu inte träffat henne.

Berätta om en värdefull läxa du lärde dig 2008.
Lita på magkänslan.

Lärde du dig något nytt under 2009? Ja, mer trygghet genom kloka insikter om min egen otrygghet.

Vad vill du lära dig under 2009?
Genom mer medveten närvaro undvika slacker-perioder på jobbet eller socialt.

Inga kommentarer: