onsdag 17 juni 2009

Brevlådeintegriteten kränkt. Igen.

Jag ber redan nu om ursäkt för att jag svär.

Förra gången var det kyrkan som hade så helvetes svårt att fatta att "Ingen reklam" betyder "Ingen reklam! Är du trögfattad eller?" Nu är det ett privat vårdbolag som försöker kränga sitt koncept för vårdcentraler genom att trycka ner det i min brevlåda märkt "Ingen reklam".

Tack för helvete, jävla krämare!

I mitt hemlandsting ska det tydligen införas nåt som kallas vårdval. Alla ska välja vårdcentral trots att vi redan får det. Vad jag vet har regeringen tvingat alla att genomföra detta. Jag antar att det kommer att komma stora kampanjer med listor på vilka vårdcentraler man får välja när det väl är dags. Men det är inte alls dags just nu.

Men Det Stora Vårdbolaget börjar redan nu. Och som så många andra företag har dom noll respekt för integritet.

Någon jävel anställd av dem har vandrat in i min trappuppgång och med sin reklam kränkt min brevlådeintegritet. Vad gör jag? Kan jag anmäla dem till Allmänna Reklamationsnämnden? Välja deras vårdcentral är helt uteslutet efter att dom tryckt in foten innanför min dörr på det här sättet.

Jag är jättearg. Bajsbrev känns inte uteslutet.

5 kommentarer:

Andningskutym sa...

Gå till vårdcentralen i fråga. ta med reklambladet, och skäll ut chefen för intrånget.

Begär skadestånd, motsvarande arbetstid för din åtgärd x 2 plus 1000:-

Grubblande Han sa...

Jag har faktiskt tänkt skjuta på de som är skyldiga, nämligen budbäraren. Brevbärarna!

Vet inte om det är Posten eller Citymail. Men om jag vill stoppa sånt här måste jag gå på den som gör det möjligt. :-)

Andningskutym sa...

Man kanske anser att det gäller samhällsinformation??

Bonita sa...

Min tanke är densamma som Andningskutyms. Samhällsinformation. Åtminstone vården. Vilket betyder att "ingen reklam"-lappen kan ignoreras. Men kyrkan är jag inte säker på.

Anonym sa...

Hej Läser sent ditt inlägg ang."reklam" eller ej. Hoppas verkligen INTE att du skjuter de som bär ut denna då de bara gör sitt jobb! Dessutom är det du kallar reklam från Vårdcentraler, kyrkor,informaton om kurser, lokaltidningar m.m EJ REKLAM UTAN SAMHÄLLSINFORMATION Så snälla skjut oss inte. // Utdelare