tisdag 9 juni 2009

Ännu en Bildt med frisyr

Många dissar Elisabet Höglunds frisyr. Men ingen raljerar offentligt om den mest fascinerande frisyr Sverige skådat på länge.

Hon som ser ut som en konservativ brittisk bitch blandad med white trash-slitet hår som sprayats och blekts så att det inte längre överlever utan en enorm dos hårspray. Jag får öst-vibbar. Jag häpnar, saknar ord, vet inte vad jag ska säga.

Anna-Maria Corrazza Bildt. Kvinnan bakom den Youtube-video som inte längre finns kvar, där Eddie Oliva sjöng "Jag kryssar Anna-Maria" till tonerna av Guantanamera. Mer satir än satir själv.

Nu är hon inte längre bara hysteriskt leende matentreprenör och Calles fru, utan också EU-parlamentariker som får luta på huvudet när hon går genom dörrar.

Jag imponeras av frisyrens höjd. Och undrar om EU-parlamentariker får hårspraybidrag. Det kan behövas. Det. Och högre dörrar.

6 kommentarer:

L sa...

Får man gissa att du är mer vänster en höger?
*ler*

Andningskutym sa...

Vadå vänster??

Han verkar bara helt exakt i sina iakttagelser.

Livet sa...

Hahahaha.
Vilken jävla frilla.

Birgitta sa...

"The higher the hair, the closer to God." Like they say in Texas...

Grubblande Han sa...

L:
Jag har inga kommentarer, men det finns säkert gamla bloggar som ger antydningar.

Andning:
En ny idé ger den rimligaste tanken att hon vaknat på bortaplan med rufsigt hår och använt hårsprayet till att se hyfsat sedlig ut på jobbet.

Och det ÄR bara rejält med ögonskugga och rouge som fattas för den där härliga white-trash-the-öststats-way-känslan!

Livet:
Jag är inte säker på att Anna-Maria uppskattar svordomar.

Birgitta:
Skrattar högt!!!

Åsa sa...

En frisyr som imponerar, men som oxå kan anses ha egen hand orsakat minst ett ozonhål.