söndag 28 december 2008

Nervösa igen

Det Åter Lyckliga Men Försiktiga Paret borstade tänder och skulle efter en mysig kväll med paketer, TV-spel, familjegemenskap och lite lugnt klokt prat och lite tårar gå till sängs. Yllefiltsmyskänslan var påtaglig. Det borstades tänder och händer och Paret skulle äntligen i riktig säng och förverkliga längtet från när vi var bortresta, där barn och släktingar både kunde höra och se i den öppna planlösningens säng. Sex Paaa Ricktigt.

Han: Jag är nervös.
Hon (nervöst fnitter): Jag också.

Som två tonåringar som inte visste. Det gick bra såklart. Det var tungor som aldrig ville lämna munnar och och kramar så mjuka och hetsiga att pulsar både sänktes och steg. Det var både gammalt och nytt.

Det är nyttigt att lämna sina ritualer och vara lite nervös.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Självklart är jag glad för er skull, om ni lyckas med er nya romans. Det vore väl det bästa för alla? Om det är äkta och på riktigt. Om det inte bara är för att Hon blivit dumpad (det blev hon ju faktiskt då han slutade visa intresse). Att Hon söker trygghet hos dig, tills hon är stark igen, och hittar någon ny "vän" att bli kär i, och åter lämnar dig.
Bara det inte är så.

Grubblande Han sa...

Min största utmaning är att ta ansvar för mig själv. Det faktum att jag känner den rädslan är en sak. Men den här gången ska jag inte bidra till att regissera fram de känslorna.

Det finns självklart en rädsla för ensamhet som gör att Hon vill ha mig igen och att jag tar emot henne. Vi måste jobba bort på att bli mer oss själva. Jag ser fortfarande fram mot flytten.

Caroline sa...

Det är verkligen rafflande det här. Men jag tror också på att du ska se fram emot flytten. Så att man får prova värdena, hållbarheten, långsiktigheten. För det verkar ju vara lite bubblande det där med känslor. Annan, annan annan, tillbaka...

Anonym sa...

Det verkar som om du har blivit starkare av det här, och hon kanske har blivit svagare?
Hoppas ni finner varandra igen för att ni båda verkligen vill det.
Ge er inte in i det här med flersex och medandrautanvarandrasex igen. Det är inte många som klarar av det, och det är grymt lätt att falla för någon, precis som Hon gjorde.
Känslor kommmer lätt in i bilden. I alla fall för kvinnor.

Grubblande Han sa...

Caroline:
Jag ser verkligen fram mot flytten. Det är stimulerande att pussla ihop en nyförälskelse och ett aktivare eget liv på samma gång.

Ja, det går fort fram och tillbaka, vilket såklart är ett tecken. På något. Det kommer tankar och försök att förstå det obalanserade inuti hos henne. Det är hennes resa att göra, för att inte utsätta sig eller mig eller andra för ont och kaos.

Ron att hitta sig behöver hon.

emma:
Jag hade slutat sörja och börjat se fram emot livet. Jag var glad för större frid med Lyckliga Hon. Men såg också fram mot ensamhet, nya människor och annat. Det var skrämmande men lockande, och kändes allmänt bra. Inte bara för Tonträff, utan också för fler människor som var intressant.

Men Lyckliga Hon är en fin fin människa med massor av obesvarade nyfikenheter och massor av opratat och ogjort som jag vill med livet.

Och jag tror både Hon och jag har lärt oss massor om att själva ta ansvar och att lugn och tillit är det viktiga i livet. Jag tror på mig och vågar tro även på henne. Men de närmaste veckorna blir viktiga för att känna efter och veta.

Nu blir det några veckor av nåt slags nyförälskelse. Vi njuter av frid med barnen och njuter av ömhet och tystnad med varandra när barnen inte ser. Allt är lugnt och nära och inte alls hetsigt.

Som det ska kännas. Pirrigt men lugnt. Lite rädsla, mer varmt.

Anonym sa...

Hoppas det blir bra....Verkligen! Ni har barn tillsammans, och det bästa är ändå alltid att vara tillsammans. Om man kan. Bäst för alla. Jag vet. Lever i en splittrad familj med mina barn och dina barn och ex som ska pusslas med och allt jobbigt....
Men tänk om hennes flirt inte visat ointresse? Vad hade hänt då? Hade ni varit här nu, i nyförälskelse? Är det här på dina villkor också?
Jag hoppas det. Bara du vet vad som är rätt.
kram!

Grubblande Han sa...

emma:
Jag tror inte han visade så mycket ointresse, snarare att han var lite avmätt till sättet. Jag kan inte svara för Hennes relation till honom, men det var hon som bröt med honom.

Jag går med magkänslan, och samtidigt ser jag fram emot att flytta och bli mig själv.

Magkänslan säger: Fantastiskt fin känsla och en förvirrad men stimulerande framtid att vara ett Vi, men isär. Jag. Och Hon. Istället för jagochhon. Fint fint.

Anonym sa...

Jag tolkade det som att hon bröt med honom eftersom han inte var lika ivrig som hon. I mina ögon har han brutit genom att inte tycka att hon betydde lika mycket för honom som han för henne.

Grubblande Han sa...

Det hade nog med att hon inte trivdes med honom att göra snarare än Att Hon bröt.

Hon gömde sig. Säger hon.

Hon säger att jag framstod som allt klarare och en längtan för henne. Att det är förklaringen. Att han framstod som tom när Hon tänkte på mig.

Jag tror henne. :-)